fredag 13 februari 2015

Hej!

Vi har haft en jättefin vecka i skolan. Klassen har haft vikarie varje morgon och de har skött sig exemplariskt. Ingela fick vara med dem i tre dagar och biträdande rektor Jonas i en dag. De hälsar att det gått finfint!

Idag har vi haft förhör på veckans ord. Jag skulle vilja att alla lämnade in sina veckans ordböcker till mig på måndag så att jag kan klistra in förhören i dem. När boken inte är med i skolan får ni där hemma inte hem förhörslappen och då vet ni inte hur det gått. Barnen vill naturligtvis visa hur bra det går!

På måndag får vi en ny elev i klassen. Han heter John och är varmt välkommen. Barnen skrev brev till honom förra veckan som vi skickade i förväg så att han ska känna sig välkommen. Det är alltid spännande med en ny klasskamrat! :)

I barnens ryggsäckar ligger det idag en liten alla hjärtans dagbelöning till barnen. Vi har fått dem i present av mamma Nettan! Tack! Alla har lovat att de inte ska äta den här på skolan eftersom den kan innehålla spår av nötter.

Slutligen vill jag innerligt tacka er för att ni kommit på utvecklingssamtalen och visat stort intresse för barnens arbeten. Det betyder mycket både för mig och barnen att ni visar så stort engagemang!

På fredag åker vi på heldagsutflykt till utställningen “Barn av samma jord”. Vi har övat på sånger för fullt och ser mycket fram emot detta. Vi åker direkt när skolan börjar och är tillbaka kl 14.00. Barnen ska ha med sig lunchmatsäck och gärna en frukt.

Jag önskar er alla en trevlig alla hjärtans daghelg!

//Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar